Dag 1, van Johannesburg naar Blyde Canyon

11 juli 2019 - Blyde River Canyon Nature Reserve, Zuid-Afrika

Bij gebrek aan wifi in het huisje hebben we nu een 'after-dinner-wifi-momentje'. (In het restaurant free wifi)

We hebben een hele goede reis gehad en South African Airlines is zeker een aanrader om mee te vliegen. Goede service door vriendelijk personeel.

Prachtig om over de alpen te vliegen en daarna de zon op te zien komen in het oosten...

Om 8:00 uur de auto opgehaald en om 15:15 op de plek van bestemming. Achteraf hadden we een 4x4 moeten huren want de gaten in de wegen zijn mega. En ontwijken is bijna niet mogelijk. Misschien dat we nog kunnen ruilen...

Gelukkig weten de aapjes dat ze moeten wachten met oversteken wanneer er een auto voorbij raast. Leuk om te zien maar je schrikt wel wanneer zo'n klein ding de weg over wil steken wanneer je er met 80/100 km p.u. aan komt rijden. Trouwens, hier loopt men naast de snelweg op de vluchtstrook en de snelweg oversteken is heel normaal hier.

De omgeving waar we doorheen hebben gereden van Johannesburg naar Matibidi is een combi van zuid Europese landen; zuid- Frankrijk, Italië (troep langs de weg) Portugal. Met name het laatste stuk was erg mooi.

Het huisje van de 1e overnachting is prima. Vanaf het restaurant uitzicht op de 'Three Rodavels'

Morgen staat dit op de planning om te bezoeken, maar nu al een gespot.

Trouwens de buffel, zebra, struisvogel, neushoorn en nog een aantal dieren al gezien.

Zo, de koffie is op en wij wandelen terug naar ons huisje.  We zijn tevreden over dag 1, op naar de rest 😉

1. Opa en oma Nouschka:
    11 juli 2019
    De kop is eraf en alles gaat voorspoedig gelukkig.Wat een mooie foto met zon en schaduw! Dit belooft wat voor de volgende dagen!Geniet ervan.Liefs ons
  2. Rijna:
    11 juli 2019