Dag 18, Zon Zee en Strand

28 juli 2019 - Mont Choisy Beach, Mauritius

Na de enerverende dag van gisteren besloten we vandaag rustig aan te doen en een plekje op de stand op te zoeken. Nu onze accommodatie een privéstandje maar helaas stond de wind daar volledig op waardoor we naar een openbaar stand 3 km verderop zijn gelopen; Mont Choisy Beach.

Hier komen de bomen tot vlak aan het strand waarna het zachte zand over gaat in wit, lichtblauw en turquoise blauw water om vervolgens te eindigen na het rif in een donkerblauwe oceaan.

Het is een enigszins bewolkte dag maar naarmate de dag vordert klaart het steeds meer op, zodat we heerlijk in de zon aan het Mauritiaanse strand liggen. Zo nu en dan komen er een paar spetters naar beneden vallen van een buitje een eind verderop, maar dit neemt niets af van ons zon zee en strand gevoel.

Het water is wat kouder dan bij ons in de baai, maar wanneer je er eenmaal door bent is het echt genieten.

De laatste wedstrijd van de Island Games wordt gespeeld en vanonder de bomen komt het geluid van overwinning. Veel locals zitten gezellig met familie en vrienden onder de bomen. Complete partytenten, laptops (voor beeld) en muziekinstrumenten zijn meegenomen om er een gezellige dag van te maken.

In Zuid-Afrika zagen we ook hele families op parkeerplaatsen barbecueën en picknicken. Deze zuiderlingen weten in ieder geval wel hoe ze een sfeervol ‘feestje’ buitenshuis moeten maken.

Bij het lokale strandtentje kopen we een stokbroodje met Gyros vlees. Het zal wel door de omgeving komen maar dit behoorlijk pittige broodje smaakte heerlijk.

Loom van het stranddagje slenteren we terug naar het hotel. Na een verfrissende douche lopen we naar het restaurant om te smullen van het heerlijke buffet.

Morgenvroeg worden we om 5:00 uur gewekt en gaan we zwemmen met dolfijnen. Nu maar hopen dat we net zulk weer (of mooier) hebben dan vandaag.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl