Dag 20, Laatste dag Mauritius

30 juli 2019 - Grand Baie, Mauritius

Vannacht heeft het flink geregend waardoor de ochtend begon met een hoge luchtvochtigheid.

De wind was niet zo hard als afgelopen dagen waardoor we besloten na het ontbijt bij ons ‘eigen’ strand te gaan liggen. Helaas kwam de zon nauwelijks door de wolken heen en nam de wind toe aan kracht, waarop we ons verplaatsten naar de heerlijke luie ronde banken bij het zwembad. Hier lag je in ieder geval uit de wind. Met een cocktail in onze handen en een afternoon snack op schoot hebben we hier heerlijk, tot 19:30 uur, gelegen waarna we aan tafel zijn gegaan voor onze laatste vakantie-maaltijd.

Het diner bestond voor iedereen uit vis. Xander koos voor de inktvis salade, Yris Esthelle voor een salade van gerookte Merlijn en Cas en ik voor de gegrilde Tiger Prawns. Een verrukkelijk diner aan het einde van de vakantie.

Het was jammer dat de zon zich vandaag niet liet zien. Afgelopen week was het weer niet geweldig op Mauritius. Het komt niet vaak voor dat het 4/5 dagen achterelkaar regent op dit eiland. Gelukkig zaten wij in het noorden op één van de betere plekken waar de minste regen is gevallen.

Omdat we weten dat je op het weer geen invloed kunt uitoefen en hebben we toch enorm genoten op dit prachtige eiland. Ook zeker een bestemming om nog eens terug te keren, maar dan in hun zomer; november t/m mei. We krijgen het nog druk in onze winter en lente…

Morgen worden we om 13:00 uur opgehaald door de taxi die ons naar het vliegveld brengt. Dan volgt er een lange reis van 24 uur terug naar huis.