Nog 1 maand te gaan...

9 juni 2019 - Annen, Nederland

Dag allen,

Met nog exact 1 maand te gaan is het aftellen voor ons begonnen. Op 10 juli vliegen wij via München naar Johannesburg; Zuid-Afrika, waar wij op 25 juli het vliegtuig naar Mauritius nemen. 1 Augustus landen wij weer op Schiphol en zal onze Zuid-Afrika/Mauritius reis ten einde zijn.

Maar voor het zover is zijn we thuis de laatste dingen aan het regelen. Dat wil zeggen de officiële dingen, want op internet wordt nog druk geshopt naar safari outfits en gepaste kleding (lees bikini's) voor Mauritius.

De inentingen zijn gehaald. Voor de kids Hepatitis A (Xander kreeg nog een junior dosis en dat met zijn 1,80 m) en voor Casper en mij Hepatitis A en DTP. Een inenting tegen Malaria is niet nodig omdat het in Zuid-Afrika winter is ten tijde van onze reis.

Voor Zuid-Afrika en Swasiland is het van belang dat je een geboortebewijs meeneemt van de kinderen. Deze hebben we aangevraagd bij de gemeente waar ze geboren zijn. De gemeente Groningen heeft dit keurig toegestuurd, echter vinden wij het verbazingwekkend dat je voor 2 A4-tjes zo veel geld moet betalen, maar alles voor het goede doel. We willen tenslotte voorkomen dat er ze denken dat Yris Esthelle en Xander onze kinderen niet zijn.

Het internationale rijbewijs, dat we nodig zijn voor Swasiland kan eenvoudig aangevraagd worden bij de ANWB. Vergeet echter niet je pasfoto mee te nemen..... Gelukkig hebben we nog een maand.