Dag 21, De 25,5 uur durende reis terug naar huis

1 augustus 2019 - Annen, Nederland

De dag begon met een strakblauwe lucht. Konden we dan toch nog even tot 13:00 uur in de zon zitten? Maar helaas, al snel maakte de zon plaats voor donkere wolken waarna de eerste druppels naar beneden vielen. Gelukkig duurde dit niet heel lang waardoor we nog even in een klein zonnetje bij het zwembad hebben kunnen zitten.

Keurig op tijd werden we opgehaald door de taxi. De route die hij nam was anders dan de heenreis. Deze chauffeur koos ervoor om veel binnendoor wegen te nemen waardoor wij enigszins met een onrustige maag op het vliegveld arriveerden. Gelukkig keerde de rust weer waarna we naar de Gate zijn gelopen. Eenmaal door de douane hebben we een kopje koffie gedronken met wat lekkers erbij. Xander had een warme chocolade taartje, ik voor een bananenkoek en Yris Estelle koos voor een sandwich. Met een kleine vertraging konden we aan boord waarna het vliegtuig hoppen is begonnen.

De vlucht naar Johannesburg verliep prima. Deze keer konden we vanaf de lucht iets van Mauritius, Réunion en Madagaskar zien, in tegenstelling tot de heenreis omdat het toen bewolkt was.

Tegen 19:00 landde we op Johannesburg waar we in één streep door konden naar de Gate. Helaas zaten we hier niet met z’n vieren bij elkaar. Xander en Yris Esthelle zaten aan de westkant van het vliegtuig en Cas en ik aan de oostkant. Gelukkig konden we elkaar wel zien, in de nacht heb je daar niet heel veel aan, maar gevoelsmatig vond ik dat wel een fijn gevoel.

Niet lang na het ontbijt en met een zachte landing kwamen we op het vliegveld in München aan. Hier duurde het een tijdje voordat we door de douane waren en na een grondige body check (Cas en ik elektronisch en Xander kreeg een papiertje over zijn lichaam) konden we doorlopen naar de Gate.

De laatste vlucht voor deze vakantie duurde gelukkig niet heel lang en in 1 uur en 20 minuten waren we weer op Nederlandse bodem.

Van alle luchthavens die we deze vakantie hebben gehad is Schiphol wel de grootste waarbij je de meeste (kilo)meters maakt alvorens je bij de bagageband bent.

Helaas is het niet gelukt om een broodje kroket en frikandelbroodje te scoren. De kids hadden hier heel erg veel zin in, maar gelukkig waren ze ook tevreden met de hamburgers van de Burger King.

Het is nu 13:00 uur en het regent. Hetzelfde weer als 3 weken geleden toen we vertrokken. We zijn inmiddels 24 uur onderweg. Een uur geleden stapten we in de één na laatste vervoersmiddel; de trein naar Assen. Hier worden we van het station opgehaald door opa Bessy om vervolgens de laatste kilometers af te leggen voordat we weer thuis zijn.

Dan is aan onze fantastische Zuid-Afrika & Mauritius reis definitief een eind gekomen….

1. Ria:
    1 augustus 2019
    Goed om te lezen dat de vliegreizen goed zijn verlopen. Nu nog het laatste stukje dan zijn jullie un het ook altijd mooie Annen😁
    Hoewel zeker valt te lezen in de verhalen dat het allemaal fantastisch was ga je straks nog steeds meer de bijzondere reis waarderen. Geweldig dat jullie dit met z’n vieren hebben gedaan. Tot gauw.
  2. Ina:
    1 augustus 2019
    Wat een super leuke reis hebben jullie met z’n vieren gemaakt. Stiekem ben ik wel een beetje jaloers.
    Geweldig om op terug te kijken. Binnenkort spreken we even af.