Dag 15; Reis naar Mauritius

25 juli 2019 - Grand Baie, Mauritius

De 10e zijn we vertrokken voor deze fantastische reis. Vandaag is het moment gekomen dat we ZA gaan verlaten om richting Mauritius te vliegen. 2/3 van onze reis zit er op en nu rest ons nog een heerlijke relaxte week op dit paradijselijke eiland.

Er volgen veel controles voordat we daadwerkelijk in het vliegtuig zitten. Bijzonder is dat ze voor het opstijgen en het sluiten van de handbagage vakken met een desinfectiespray door het vliegtuig lopen. Op het vliegveld van Mauritus moeten we ook diverse gezondheidsverklaringen invullen voordat we in de ontvangsthal staan. Klaarblijkelijk zijn ze hier zeer alert op mogelijke ziektes die meegenomen worden vanuit andere landen naar dit eiland. Niet heel erg maar, Swaziland waar we voor gewaarschuwd waren dat het lang zou gaan duren, viel in het niets in vergelijking tot deze papierenwinkel alias douanecontrole.

Het valt ons op dat de Mauritius bestaat uit diverse culturen. De Douanier vroeg aan mij waar ik vandaan kwam. Met het antwoord: ‘Nederland’ nam hij geen genoegen en doelde op mijn geboorteland. Na een tijdje met hem gesproken te hebben (hij maakte ondertussen onze papierwinkel in orde terwijl de rij wachtende langer werd) werden we doorverwezen naar de volgende ‘gezondheids’ controle. Wederom een hele vragenlijst om in te vullen over je gezondheid. Wanneer je overal invult dat je nergens last van hebt ben je deze controle in een redelijk tempo gepasseerd.

In de ontvangsthal werden keurig opgehaald door een busje van het hotel. Toch wel fijn dat je na zo’n reis niet zelf meer hoeft te rijden. Maar voordat we het vliegveld verlieten kregen we een verfrissingsdoekje aangereikt. Eenzelfde doekje als bij de chinees alleen koud en lekker fris.

De reis naar het uiterste noorden van het eiland verliep prima. Onze eerste indruk? Frisgroen met mysterieuze bergen die vragen om ontdekt te worden. Heel veel meer hebben we door de regen en lage bewolking niet kunnen zien.

Bij aankomst in het hotel werden we werden vriendelijk onthaald met een glaasje sap en weer zo’n verfrissingsdoekje. Al het klamme zweet konden we nu, voor degenen die dit hadden, van ons af vegen.

Door de receptioniste werden we naar ons appartement gebracht en kregen we een rondleiding over het complex.

Na een blik op de zee geworpen te hebben, die warm aanvoelde, zijn we teruggelopen naar onze ‘Family Suite’ om een aantal koffers uit te pakken, alvorens we ons in de bar annex restaurant nestelden. We hebben heerlijk gegeten van het buffet en sluiten nu, 2 uur later dan in Nederland, de dag af.

Morgen bij daglicht het complex eens goed bewonderen en natuurlijk zwemmen in de Indische Oceaan!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ria:
    25 juli 2019
    Veel plezier op Mauritius!
  2. Kees & Roos:
    26 juli 2019
    Heerlijk hoor zo'n bounty eiland!!